Fékfolyadék
Fékfolyadék hozzáadása
Amikor a fékpedálra lép, akkor a lassítás érdekében a fékfolyadék segítségével történik a fékek működtetése. Ezért a fékfolyadék rendkívül fontos.
De a gépkocsi többi folyadékához hasonlóan a fékfolyadékot is rendszeresen ellenőrizni, és időnként cserélni kell. Havonta egyszer ellenőrizze a fékfolyadék szintjét a fékfolyadék-tartályban, és döntse el, hogy szükség van-e a folyadék utántöltésére. Ha a fékfolyadék szintje alacsony, akkor az alábbiak szerint végezze el az utántöltést.
Kezdés előtt
Néhány dolgot meg kell még tennie a kezdés előtt:
- Álljon a gépkocsijával vízszintes felületre.
- Mivel a fékfolyadék mérgező, ezért annak használata esetén használjon szem- és kézvédő felszerelést.
- Tűrje fel vagy vegye le bő ruházatát, és karját tartsa távol a hűtőventilátor(ok)tól – a ventilátorok automatikusan elindulhatnak, még álló motor mellett is.
- A gépkocsihoz javasolt speciális fékfolyadékkal kapcsolatos további információkat lásd a Kezelési kézikönyvben. Csak tiszta, bontatlan tartályból származó fékfolyadékot használjon. A fékfolyadékot soha ne helyettesítse más folyadékkal.
- Soha ne hagyja, hogy a főfékhenger kiszáradjon, ez fékhibát okozhat.
Fékfolyadék utántöltése a gépkocsiba
- Álló motor mellett nyissa fel a motorháztetőt és keresse meg a főfékhengert. Ez rendszerint a vezetőoldalon, a motortér hátsó részénél található.
- Mielőtt levenné a főfékhenger fedelét, takarja le a sárvédőt, valamint óvatosan nyissa ki a fékfolyadék tartályát, mivel a fékfolyadék károsíthatja a gépkocsi fényezését.
- Egy ronggyal vagy törölközővel törölje meg a főfékhenger tartályát és annak sapkáját, hogy az utántöltés során megakadályozza a szennyeződések vagy víz bejutását. Ha szükséges, törölje le a fékcsöveket is.
- Ellenőrizze a folyadékszintet a fékfolyadék-tartály oldalán. Ha a fékfolyadék szintje a tartályban a „MIN” vonalnál vagy afelett van, akkor a folyadékszint rendben van, nincs szükség utántöltésre.
- Ha a fékfolyadék szintje a „MIN” vonalnál alacsonyabban van, akkor óvatosan vegye le a tartály sapkáját, és annyi fékfolyadékot töltsön a tartályba, hogy a folyadék szintje kevéssel a „MAX” vonal alatt legyen. Ne töltse túl a tartályt.
- Egy teljesen tiszta törölközővel vagy egy nem bolyhozó rongy használatával törölje meg a sapka belső felületét: A sapka belső felületén fékfolyadék, por/törmelék vagy mindkettő előfordulhat, ezeket a sapka visszahelyezése előtt el kell távolítani.
- Óvatosan helyezze a sapkát a tartályra, és nyomja meg annak mind a négy sarkát, amíg egy kattanó hang kíséretében megfelelően a helyére nem kerül.
A fékrendszer mielőbbi alapos kivizsgálásához – különösen, ha a folyadékszint rendszeresen alacsony vagy sötét színű – látogasson el a helyi márkakereskedéshez. Esetleg szükség lehet a fékrendszer szervizelésére. Ha bizonytalan, hogy kell lecserélni a fékfolyadékot, akkor szakszerű segítségnyújtásért látogasson el a helyi márkakereskedésébe.
Gyors tipp
A fékfolyadéknak három alapvető típusa létezik: DOT 3, DOT 4 és DOT 5.
A DOT 3 és DOT 4 glikol-alapú fékfolyadékok, melyek a forráspontjukban különböznek egymástól: A DOT 4 fékfolyadék magasabb hőmérsékleten forr fel, ami a fékek különösen nagy terhelésekor előnyös, vagy ha gépkocsiját versenykörülmények között használja. A DOT 4 fékfolyadék használata előtt természetesen ellenőrizze a tulajdonosi kézikönyvben, hogy ez a típus alkalmazható-e a gépkocsijában.
A DOT 5 fékfolyadék szilikon-alapú: Ez a fékfolyadék a DOT 3 és 4 fékfolyadékokkal ellentétben nem köti meg a vízpárát, valamint magasabb forrásponttal rendelkezik. Ugyanakkor a DOT 5 fékfolyadékot nem szabad a DOT 3 és 4 típusú fékfolyadék használatára előírt gépkocsikban használni, mert az a fékrendszer károsodását okozhatja.
Az fékfolyadékok egyes gépkocsikra vonatkozó további ismertetésért olvassa el a felhasználói kézikönyvet vagy forduljon a helyi Ford márkakereskedéshez.