Ford Electric Explorer hőszivattyú
Az elektromos Explorer opcionális hőszivattyúval is felszerelhető, amely energiatakarékos fűtést biztosít a jármű utasterében, így kevesebb áramerősségre van szükség az akkumulátorból.
Hogyan működik?
A benzinüzemű autókhoz képest az elektromos járművek nem termelnek elegendő hőveszteséget ahhoz, hogy megfelelően felmelegítsék a jármű belsejét, vagyis elektromos fűtésre van szükség az akkumulátorból származó energiával. Ha egy elektromos autóban hőszivattyú van, az nagy segítség lehet, ha hidegben kell közlekedni. A hőszivattyús rendszer nagy nyomás alatt sűríti a hűtőközeget, a keletkező hőt pedig az áramló hideg levegő felmelegítésére használja fel. Ez kevesebb energiát használ fel az akkumulátorból a nagyfeszültségű fűtőelem számára, így nagyobb hatótávot biztosít a hőszivattyú nélküli elektromos járművekhez képest.
Milyen előnyökkel jár?
10 °C alatti környezeti hőmérséklet alatt, illetve az időjárási viszonyoktól és a vezetési minta függvényében a hőszivattyús rendszer előnyei:
- akár 1 kW-os energiafogyasztási előny
- jelentősen gyorsabb kabinfűtés hasonló energiafogyasztás mellett, mint a HV-PTC fűtés esetén