Defekttűrő abroncsok


Amikor egy hagyományos gumiabroncs hirtelen veszti el a nyomását, akkor a keréktárcsa peremének kell elviselnie az abroncs összenyomódott oldalfalára nehezedő gépkocsi teljes súlyát. Ilyenkor a gépkocsi nehezen irányítható, és a gumiabroncs is javíthatatlan károsodást szenved.
A defekttűrő abroncsok masszív, megerősített oldalfallal rendelkeznek, ami rátámaszkodik a keréktárcsa peremére még abban az esetben is, ha az abroncs elveszíti a levegőnyomást.
Mi a teendő, ha a defekttűrő abronccsal felszerelt gépkocsi kereke defektet kap?
A defekttűrő abroncsok tulajdonságánál fogva esetleg észre sem veszi, hogy defektet kapott, de: gépkocsija esetleg fel van szerelve Gumiabroncsnyomás-felügyelő rendszer (TPMS), ami figyelmeztet a gumiabroncsban bekövetkezett nyomásváltozásról.
Defekt esetén:
- azonnal lassítson legfeljebb 80 km/h (50 mph) sebességre
- kerülje a hirtelen, erős fékezéseket és kormánymozdulatokat, valamint különösen legyen óvatos a kanyarokban
- a defekt észlelését követően ne használja a gépkocsit 80 km-nél (50 mérföld) hosszabb távon
- a defektes kereket a lehető leghamarabb cseréltesse ki.