Gumiabroncs-javító készlet
Talán már felfigyelt rá, hogy a gépkocsija nem rendelkezik pótkerékkel, helyette egy javítókészletet talál, melynek segítségével újra felfújhatja és tömítheti a kilyukadt futófelületet. A készletet vagy a hátsó raktérben találja egy habszivacsból készült tartóban, vagy az első utasülés alatt egy tasakban, szíjakkal lekötve. A második sorból könnyebben hozzáférhet, ha teljesen előretolja az első utasülést, majd meglazítja a szíjakat, hogy ki tudja venni. A készletben egy nyomásmérővel felszerelt levegőkompresszort is talál a gumiabroncsok felfújásához, valamint egy doboz tömítőanyagot.
A készlet használata
Mindenekelőtt győződjön meg arról, hogy az autó nem zavarja a forgalmat, és húzza be a rögzítőféket, hogy az autó ne mozduljon el. A gumiabroncs javítása közben érdemes járni hagyni a motort, ha szabadtéren vagy jól szellőző helyen tartózkodik. A kompresszor használata esetén két lépésben kell tömítenie és újra felfújnia a gumiabroncsokat, hogy az akkumulátor ne merüljön le. Ne feledje, hogy a készlet nem használható, ha a gumiabroncs oldalfala sérült meg; ilyen esetben országúti segítségnyújtást kell hívnia.
Ezután tömítenie kell és fel kell fújnia a gumiabroncsot a tömítőanyaggal és a kompresszor levegőjével. Ne távolítsa el a gumiabroncsból az azt kilyukasztó idegen tárgyat. A tömítőanyag használatához rögzítse a csövön található csatlakozót a gumiabroncs szelepére az óra járásával egyező irányba forgatva, dugja be a készüléket a gépkocsi egyik 12 voltos aljzatába, majd nyomja le a gombot, és forgassa el tömítőanyag pozíciójába. Nyomja meg a bekapcsológombot, és fújja fel a gumiabroncsot az abroncs címkéjén feltüntetett nyomásra. Mindaddig folytassa a gumiabroncs feltöltését a kompresszorból érkező levegővel, amíg a nyomásmérő el nem éri a célnyomást, majd kapcsolja ki a kompresszort, és olvassa le a nyomásmérő által mutatott értéket. Ha 15 perc alatt sem éri el a megfelelő nyomást, hívjon országúti segítségnyújtást. Amikor elérte a megfelelő szintet, csatlakoztassa le a kompresszort, és tegye el a megfelelő helyre az autójában. Rögtön ezután tegyen meg hat-hét kilométert a gépkocsival, hogy a tömítőanyag egyenletesen el tudjon oszlani a gumiabroncsban. Ha bármi szokatlant észlel vezetés közben, álljon félre az útról, és hívjon országúti segítségnyújtást.
A hat-hét kilométer megtétele után álljon meg, csatlakoztassa a fekete csövet a gumiabroncs szelepszárára, és mérje meg újra az abroncsnyomást a készlet mérőjének értékét leolvasva. Ha tovább kell fújnia az abroncsot, állítsa a gombot a felfújási pozícióba, kapcsolja be, és fújja fel az abroncsot a megfelelő szintre. Ha ez megtörtént, a gumiabronccsal kb. 190 kilométert meg tud tenni, hogy eljusson egy gumiabroncs-javító műhelybe. Lehetőség szerint azonban minél hamarabb megfelelően javítassa meg vagy cseréltesse ki a gumiabroncsot, mert a fenti művelet csak átmeneti megoldást biztosít. Ne feledje, hogy a tömítőpatron és a cső csak egyszer használható, de a kompresszor akárhányszor, ezért le kell csatlakoztatnia a tömítőpatront és a csövet a kompresszorról, és el kell tennie egy zsákba.