Mi a különbség az automata sebességváltó és a PowerShift sebességváltó között?
A hagyományos automata sebességváltó egy hidraulikus rendszer által működtetett hidrodinamikus nyomatékátalakítóból és bolygókerekek csoportjából áll. Működésének alapja a nyomás alatt lévő hidraulika-folyadék, amely vezérli a tengelykapcsoló nyitását, illetve zárását, ezáltal a fogaskerekek kapcsolódását, illetve leválasztását. Ahogy a gépkocsi sebessége nő, úgy változik a nyomás a hidraulika-rendszerben, melynek eredményeképp a sebességváltó felfelé vált sebességfokozatot. A gépkocsi lassulása esetén szintén a hidraulika-rendszer nyomásának változása eredményeképp vált a sebességváltó alacsonyabb fokozatba.
A PowerShift sebességváltó dupla tengelykapcsoló-rendszert használ. Ez a továbbfejlesztett rendszer előre kiválasztja a következő sebességfokozatot, így sebességváltáskor a nyomatékátvitel nem szakad meg. Az első tengelykapcsoló vezérli az első, harmadik és az ötödik sebességfokozatot, a második tengelykapcsoló pedig a második, negyedik és hatodik sebességfokozatot. Amikor például a gépkocsi első sebességfokozatban van, a második tengelykapcsoló nyitott állapotban van, de a második sebességfokozat fogaskerekei már kapcsolt helyzetben vannak. Amikor második sebességfokozatba kapcsol, akkor az első tengelykapcsoló kinyit, a második tengelykapcsoló zár, és kapcsolódnak a harmadik sebességfokozat fogaskerekei. A PowerShift sebességváltó villámgyors, szinte észrevétlen váltásai a vezetést finomabbá teszik, miközben a normál automata sebességváltóhoz képest tüzelőanyagot takarít meg, illetve csökken a CO2 kibocsájtás is.
További ismertetésért lásd: PowerShift sebességváltó