MIBEN TUDUNK SEGÍTENI?

Írja be kérdését…
Home > Tulajdonosoknak > Hasznos > GYIK > Plug-In hibrid járművek GYIK
FAQs page

Kuga Plug-in Hybrid GYIK

  • Igen. Teljesen töltöttség mellett a kizárólag elektromos hatótáv 64 km (WLTP), amely bőven elég a legtöbb ember napi vezetési szokásaihoz (Európában az átlagos napi vezetési távolság 45 km). Városi közlekedés során, gyakori megállás és újraindítás esetén a hatótáv 88 km-re nő. 

    Amint az akkumulátor lemerül, a Kuga Plug-In Hybrid automatikusan beindítja a benzinmotort, és akkumulátortöltő üzemmódba kapcsol. Ez a visszatápláló fékezést és a motor energiáját használja az akkumulátor feltöltéséhez.

  • Igen. A Kuga Plug-in Hybrid 4 elektromos üzemmódjával Öné a választás:

    EV Auto – Az intelligens rendszer automatikusan eldönti, hogy mikor használja az akkumulátort a maximális hatékonyságért.

    EV Now – Ez a teljesen elektromos üzemmód. A Kuga Plug-in Hybrid az akkumulátor lemerüléséig elektromos hajtással működik.

    EV Later – A Kuga Plug-In Hybrid csak a motort használja, így tartalékolja későbbre az akkumulátor energiáját.

    EV Charge – Az akkumulátor visszatápláló fékezéssel és a motor teljesítményével töltődik fel.

  • Az akkumulátor teljes töltöttsége és teli üzemanyagtartály (45 liter) esetén a Kuga Plug-In Hybrid teljes hatótávolsága 756 km (WLTP vezetési ciklus).

  • A Kuga Plug-In Hybrid 3 különböző rendszerrel tölti fel az akkumulátorát:

    1. Visszatápláló fékezés – ez az intelligens technológia begyűjti a fékezés közben általában elvesző energiát, és azt az akkumulátor feltöltésére használja.

    2. A motor használata – A jármű vezetése mellett a motor a nagyfeszültségű akkumulátort is árammal látja el.

    3. Külső áramforrások – A Kuga Plug-In Hybrid a használaton kívüli töltéshez csatlakoztatható szabványos háztartási aljzathoz, Ford Wallboxhoz vagy nyilvános töltőállomáshoz. 

  • A mild hibrid (EcoBlue Hybrid) járművek a villamosítás kezdeti szintjét képviselik. Ezekben található a legkisebb akkumulátor, és nem vezethetőek kizárólag elektromos hajtással. Az akkumulátor növeli a motor teljesítményét és javítja az általános hatékonyságot.

    A full hibrid nagyobb akkumulátorral rendelkezik, és képes rövid távolságokat megtenni kizárólag elektromos meghajtással.

    A plug-in hibrid járművekben van a legnagyobb akkumulátor mindhárom közül. Ez lehetővé teszi a Kuga Plug-In Hybrid számára, hogy akár 64 km-en keresztül 133,5 km/h sebességű elektromos hajtással mehessen. 

  • Nem feltétlenül. Szabványos háztartási aljzatba csatlakoztatva a Kuga Plug-In Hybrid 6 óra alatt töltődik fel nulláról teljes töltöttségre, azaz egy éjszaka alatt feltölthető. A Wallbox otthoni töltőpont mindössze 3,5 óra alatt teljesen feltöltheti az akkumulátort. Mindkét töltési mód egyformán biztonságos és kényelmesd*.

  • A Wallbox gyorsabb otthoni töltést biztosít a Kuga Plug-In Hybrid számára. Ha pedig később teljesen elektromos járműre vált, a Wallbox azzal is kompatibilis lesz. 

    A Wallbox telepítéséről érdeklődjön márkakereskedőjétől. A telepítési költségek az ingatlanja típusától függően eltérőek lehetnek. A Wallbox más elektromos járművekkel is működik, így ha a jövőben teljesen elektromos jármű mellett dönt, nem kell új Wallboxot vásárolnia.

    Ha úgy dönt, hogy felszereltet egy Wallboxot, a legegyszerűbb, ha felveszi a kapcsolatot a helyi Ford márkakereskedővel. A kereskedő összekapcsolja a Ford által jóváhagyott telepítőcéggel, és mindenben segít a telepítési folyamat során.

    A jövőben egy Ford márkájú Wallboxot is biztosítunk a teljesen elektromos Mustang Mach-E és Plug-In Hybrid járműveinkhez. Így lesz majd még inkább kompatibilis a FordPass alkalmazással. A részleteket  későbbi időpontban közöljük.

  • A Kuga Plug-In Hybridhez gyári tartozékként kap egy háztartási aljzatokkal kompatibilis otthoni töltőkábelt, és a köztéri töltőállomásokon való töltéshez használható töltőkábelt. A köztéri töltőállomásokat a hozzáférést és az árképzést kezelő egyes szolgáltatók üzemeltetik. 

  • Igen, egyes bevásárlóközpontok és más üzletek töltőállomásai ingyenesen használhatók vásárlás közben.

  • Nem, nem fog. A Kuga Plug-In Hybrid akkumulátort úgy alakították ki, hogy a jármű élettartama során végig tartós és igénybe vehető maradjon. Emellett a Ford nagyfeszültségű akkumulátorokra vonatkozó garanciája 8 évig vagy 160 000 km-ig tart. 

  • A hatékony 2,5 literes Duratec motor és az elektromos motor együttes használatával a Kuga Plug-In Hybrid jelentősen csökkenti az üzemanyagköltségeket. Költségkalkulátorunk segítségével megbecsülheti, mennyit takaríthat meg.

  • A jármű klímaberendezésének legkényelmesebb beállítása az automatikus üzemmód (AUTO). A rendszer ilyenkor a korábban beállított értékeknek megfelelően automatikusan szabályozza az utastér hőmérsékletét és nedvességtartalmát, aminek köszönhetően a szélvédő is tiszta és páramentes lesz. AUTO üzemmódban a Ford Kuga klímaberendezése automatikusan ki- és bekapcsolja a klímakompresszort, attól függően, hogy a külső hőmérséklet hogyan viszonyul a készüléken beállított értékekhez. A kompresszor működésbe lépését LED lámpa jelzi. Az AUTO üzemmód működését a vezető és az utas is felülbírálhatja. Az A/C gomb megnyomása esetén a rendszer a kiválasztott állapotban marad, amit az A/C LED lámpa is jelez.

  • A Ford Kugában aktív páratartalom-érzékelő működik, ez a szélvédőn, a tükör mögött található. A szenzor érzékeli a levegő páratartalmát és a szélvédő hőmérsékletét. A szélvédő párásodásának és nedvesedésének megelőzése érdekében a klímakompresszor szükség esetén automatikusan bekapcsol. Figyelem: az A/C LED lámpa ezt a funkciót nem jelzi.

  • A Ford Kuga klímaberendezésének működése különböző rendszerek komplex együttműködésén alapul, ami befolyásolja az autó viselkedését, reakcióit és teljesítményét. Ezeket az összetett mechanizmusokat az egyszerű használhatóság és áttekinthetőség érdekében egy LED-es fényjelző rendszerben összegeztük. Az A/C jelzőfény akkor világít, ha a klímakompresszor szenzorai érzékelik, hogy az autó utasterének hőmérsékletét csökkenteni kell, vagy a vezető manuálisan erre utasítja a rendszert. A Kugában szélvédőre szerelt páraérzékelő is található. AUTO üzemmódban ez a funkció megakadályozza az ablakok párásodását, és csak akkor aktiválódik, ha az utastér párátlanítására van szükség. Figyelem: az A/C LED lámpa ezt a funkciót nem jelzi.

  • AUTO üzemmódban a klímakompresszor és az A/C jelzőlámpa egyaránt kikapcsolt állapotban marad, ha a külső hőmérséklet alacsonyabb a kezelőgombon beállított hőmérsékletnél, és a klímaberendezés nem érzékeli a szélvédő bepárásodásának veszélyét. Ebben az esetben a rendszer kizárólag a külső vagy a belső keringtetett levegővel tartja fenn az utastér komfortját. A klímakompresszor működéséhez így kevesebb energia is elegendő, ami alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Az A/C ellenőrző lámpa jelzi, ha a klímakompresszor működésbe lép, függetlenül attól, hogy automatikusan (AUTO üzemmód), vagy manuálisan (a vezető által) kapcsolták-e be.

  • A 'MAX' leolvasztás gomb akkor használható, ha a szélvédő bepárásodott, és azonnali szélvédőtisztításra van szükség a biztonságos kilátáshoz. Ennek a funkciónak mindenekelőtt a hideg téli napokon, a szélvédő jégtelenítéséhez vehetjük hasznát. A gomb egyszerre aktiválja az első és hátsó szélvédő fűtését, bekapcsolja a klímakompresszort, a légáramlást szélvédőre irányítja, és növeli a befúvott levegő intenzitását és hőmérsékletét. Amint a szélvédő jég- és páramentes lesz, a 'MAX' gomb ismételt megnyomásával a rendszer visszatér az előző beállításra.

  • AUTO üzemmódban a rendszer folyamatosan gondoskodik az utastér megfelelő hőmérsékletének fenntartásáról. A vezető vagy az utasok azonban továbbra is bekapcsolhatják manuálisan klímaberendezést - például olyan esetben, ha az automatika úgy döntött, hogy a komfortérzet fenntartása érdekében nincs szükség a klímaberendezés bekapcsolására. Az AUTO üzemmód célja, hogy a vezetőnek menet közben a lehető legkevesebbet kelljen foglalkoznia az utastér hőmérsékletének beállításával. A kívánt hőfok beállítása után a rendszer megteszi a szükséges intézkedéseket ennek eléréséhez, többek között a klímaberendezés, a légbefúvás intenzitásának és a légáramlás irányának beállításával.  Manuális felülbírálás esetén a rendszer az új, beállított hőmérsékleti értékek figyelembevételével módosítja működését.  Az AUTO 1, 2 és 3 beállítások a rendszer zajszintjének módosításával teszi még kényelmesebbé a berendezés használatát. Az AUTO 2 a rendszer alapbeállítása. Az AUTO 1  ezzel szemben csökkenti, míg az AUTO 3 növeli a légbefúvás intenzitását.

  • A legkényelmesebb megoldás, ha a klímaberendezést AUTO üzemmódba állítjuk. Az automata működésnek köszönhetően ilyenkor nincs szükség további manuális beállításokra.

  • Amikor a klímaberendezés AUTO üzemmódban működik és az utastér hőmérséklete eléri a kívánt értéket (egy idő után ez minden esetben bekövetkezik), az energiatakarékosság érdekében a klímaberendezés vezérlőrendszere leállítja a kompresszor működését. Ha Ön úgy dönt, hogy csökkentené az utastér hőmérsékletét és alacsonyabb értéket állít be a készüléken, a rendszer kilép a stabil állapotából, és hogy hűvösebb legyen, ismét aktiválja a klímakompresszort, amit az A/C LED lámpa bekapcsolása is jelez.

  • Az AUTO üzemmód beállításait úgy tervezték meg, hogy kellemes hőmérsékletet és optimális utazási körülményeket biztosítson az utasoknak. Amennyiben Ön az egyéni beállításokat részesíti előnyben, ezek szükség szerint módosíthatók.

Top